Air Show - BIAS 2016
Începând cu anul trecut am reînceput să mă duc la show-ul de la București. Renunțasem să mai merg după ce am văzut prestația dezamăgitoare a Îngerilor Albaștrii acum mulți ani (1992). După show-ul din acel an evenimentul de la București a intrat într-un con de umbră.
Însă începând cu 2015 show-ul s-a schimbat total, în sfârșit putem spune că avem și noi un "Bucharest International Air Show". Acum show-ul dureaza toată ziua și pot spune că nu ai cum să te plictisești, este foarte bine organizat.
Și anul trecut mi-am propus să urc pe site cateva cadre cu aparatele care au evoluat, însă din motive mai mult sau mai puțin obictive am tot amânat și până la urmă am renunțat la idee, însă anul acesta nu mai merge...
O mică parte din momentele frumoase ale show-ului din 2016 (click pe poză pentru zoom):
IAR Puma 330
Elicopter fabricat în România, la Brașov, sub licență franceză cumparată în anii '70. Elicopterul a beneficiat de mai multe programe de modernizare. În imaginile de mai jos îl aveți în 3 variante. Varianta SOCAT este cea dotata cu tunul de 20 mm, aparatele fara armament sunt probabil IAR Puma 330M, dintre acestea unele sunt MEDEVAC.
Forțele Aeriene Române - IAR 99 Șoim
Avion militar românesc, fabricat la Craiova. Întrebuințat în special ca aparat de antrenament, dar poate efectua și misiuni de atac la sol.
Aeroclubul României - Hawks of Romania
Echipa pilotează aparate Extra 300 de fabricație germană, avioane special proiectate pentru acrobații aeriene.
Iacării acrobați și Jurgis Kairys
O echipă deja cunoscută în România, probabil cea mai cunoscută echipă românească. Cele 3 aparate YAK 52 TW sunt aparate sovietice de antrenament fabricate la Bacău, avionul încă se mai fabrică însă marea majoritate pleacă la export. Jurgis Kairys pilotează un SU-31, avion destinat de asemenea acrobațiilor aeriene.
Forțele Aeriene Române - Mikoian-Gurevici MIG 21 LanceR
Avion supersonic de vânătoare sovietic, a început să fie fabricat în 1959 și a fost retras în 1990. Așadar o relicvă sovietică ce a avut parte de o serie de modernizări în anii '90, devenind "perla" aviației militare românești.
Nu voi înțelege niciodată cum s-a ajuns la abandonarea flotei de MIG 29 pe care România o avea, alegând în schimb modernizarea aparatelor MIG 21. Mă rog, probabil știau ei că vin americanii cu scutul și nu ne mai trebuiesc avioane...
Am văzut MIG-ul 29 zburând tot la un show aviatic pe Băneasa, nu suportă comparație cu MIG 21.
Forțele Aeriene Spaniole - McDonnell Douglas (Boeing) F 18 Hornet
Avion supersonic multirol american, proiectat în anii '70 pentru a opera de pe portavioane.
Forțele Aeriene Ucrainene - Suhoi SU 27 Flanker
Avion supersonic de fabricație sovietică, foarte manevrabil. Piesa de rezistență a show-ului din 2016. A facut un spectacol memorabil.
Aeroclubul României - Avioane utilitare și parașutiști
Anul acesta ideea cu cele două steaguri a fost de-a dreptul spectaculoasă.